woensdag 28 oktober 2020

ONDEUGENDE SPOOKJES! πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»

SPOOKJES IN DE KLAS!
GELUKKIG ZIJN HET LIEVE,
SOMS GEKKE EN ONDEUGENDE,
AF EN TOE EEN BEETJE ... EUHM... ONGEHOORZAMEπŸ™‰
MAAR IEDERE DAG BRENGEN DIE KLEINE, ONDEUGENDE SPOOKJES
WEL VEEL ZONNESCHIJN IN DE KLAS!

DAARNAAST HADDEN WE OOK DIE ANDERE SPOOKJES...
DIE EIGENLIJK NIET ECHT BESTAAN, ALLEEN MAAR IN BOEKJES
EN VOOR 1 KEERTJE IN ONZE KLAS.
EN WAT WAREN HET VUILE SPOOKJES!!!! 

DUS GINGEN WE ZE WASSEN!
MET WATER EN ZEEP.






NA AL DAT GEVEEG EN GEBOEN
WERDEN DIE VUILE SPOOKJES WEER MOOI WIT!

DEZE WEEK WERKTEN WE OOK VEEL ROND 
ONZE FIJNE MOTORIEK 
WE PRIKTEN EEN SPOOKJE UIT WAARMEE
WE LIEDJES ZINGEN EN SPELLETJES DOEN
OM DE LICHAAMSDELEN TE HERKENNEN  EN BENOEMEN.



EN TUSSENDOOR MAAKTEN WE NOG EEN 
ZACHT SPOOK VAN ONZE HANDJES
DE JUF KNIPTE DIE UIT EN WIJ KLEEFDEN HET VOL MET WATTEN.



TERWIJL DE 3 JARIGEN OEFENINGEN DEDEN
ROND RUIMTELIJKE ORIENTATIE,
STEMPELDEN DE 2,5 JARIGEN GRAPPIGE SPOOKJES.
DOOR OP IEDER KRUISJE EEN SPOOK TE STEMPELEN, 
OEFENDEN ZIJ ZO DE 1-1 RELATIE


WE DEDEN EEN GEK SPELLETJE
WAARMEE DE KLEUREN GEOEFEND WERDEN,
MAAR OOK ONZE HAND-OOG COORDINATIE 

NA HET GOOIEN MET DE KLEURENDOBBELSTEEN
PROBEERDEN WE ZO SNEL WE KONDEN 
HET SPOOKJE TE VANGEN MET DEZELFDE KLEUR.










ALLE SPOOKJES WERDEN ZO
GEVANGEN EN VEILIG OPGEBORGEN

DIT GRAPPIGE VERHAALTJE VERTELDEN WE IN 
DE KLAS.
JOACHIM LIGT IN BED EN TELKENS ROEPT HIJ PAPA
OMDAT ER EEN SPOOK ONDER ZIJN BED ZIT OF EENTJE ACHTER HET GORDIJN,
ACHTER DE DEUR, ...
MAAR PAPA KAN NERGENS EEN SPOOK VINDEN!
GELUKKIG WETEN MIJN KLEUTERS DAT SPOOKJES ALLEEN IN DE BOEKJES BESTAAN
EN DAT WIJ NIET BANG MOETEN ZIJN!
ALLEEN DEZE SPOOKJES 
HEBBEN WIJ EEN HEEL JAAR LANG IN ONZE KLAS! 😍
WE SPEELDEN HET VERHAAL VAN JOACHIM EEN BEETJE NA
EN OEFENDEN OOK ZO WEER DE RUIMTELIJKE BEGRIPPEN.
EEN SPOOK IN HET BED 


EEN SPOOK ONDER HET BED



EEN SPOOKJE ACHTER HET GORDIJN

EN NOG EEN ANDER SPOOKJE ACHTER DE DEUR
DAT VONDEN DE KLEUTERS ECHT WEL HILARISCH OM TE DOEN.
GELUKKIG HADDEN WE VEEL 'SPOKENLAKENS' IN ONS KLASJE.
SPINNEN πŸ•·πŸ•·VANGEN MET EEN PINCET
LETTERLIJK EN FIGUURLIJK ONZE PINCETGREEP
OEFENEN.

EN ALS HET NIET LUKT MET DE PINCET,
DAN NEMEN WE ZE MET ONZE HANDJES!











OOK VAN KLEI MAAKTEN WIJ DIKKE, ZWARTE SPINNEN.

WE ROLDEN POOTJES EN LEGDEN DIE BIJ IEDER STIPJE ZODAT
DE SPIN 8 POOTJES HAD.
( FIJNE MOTORIEK EN 1-1 RELATIE OEFENEN )

GELUKKIG GEEN ECHTE...
πŸ•·πŸ•·πŸ•·

WE LEGDEN SPINNETJES 
IN ONS FLESJE.
TELKENS DRIE ( TELLEN TOT 3 EN EVENVEEL NEMEN ) 







DAARNA VULDEN WE DE FLESJES
MET WATER EN GAVEN DAT EEN KLEURTJE
DOOR ER ZIJDEPAPIER AAN TOE TE VOEGEN


NOG WAT GLITTERS EN STERRETJES ERBIJ...


NU ALLEEN NOG DE DOP VASTKLEVEN
EN ONZE SENSO-MOTORISCHE FLES IS KLAAR.

ALS WE TUSSENIN EVEN TIJD HADDEN,
MAAKTEN WE GEKKE FOTO'S EN FILMPJES IN DE KLAS...
WIE THUIS OF IN DE FAMILIE MISSCHIEN NOG PUBERS HEEFT ROND LOPEN
ZAL ZEKER DE HYPE VAN NU  HERKENNEN...
HET IS NOG EEN ( GRAPPIGE ) VERRASSING VOOR VRIJDAG!
MAAR WE HEBBEN ER IN DE KLAS AL VEEL PLEZIER AAN GEHAD SAMEN
πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»

( WORDT VERVOLGD... πŸ˜‰) 














 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten