DUS GINGEN WE ZE WASSEN! MET WATER EN ZEEP. |
NA AL DAT GEVEEG EN GEBOEN WERDEN DIE VUILE SPOOKJES WEER MOOI WIT! |
DEZE WEEK WERKTEN WE OOK VEEL ROND ONZE FIJNE MOTORIEK WE PRIKTEN EEN SPOOKJE UIT WAARMEE WE LIEDJES ZINGEN EN SPELLETJES DOEN OM DE LICHAAMSDELEN TE HERKENNEN EN BENOEMEN. |
EN TUSSENDOOR MAAKTEN WE NOG EEN ZACHT SPOOK VAN ONZE HANDJES DE JUF KNIPTE DIE UIT EN WIJ KLEEFDEN HET VOL MET WATTEN. |
TERWIJL DE 3 JARIGEN OEFENINGEN DEDEN ROND RUIMTELIJKE ORIENTATIE, STEMPELDEN DE 2,5 JARIGEN GRAPPIGE SPOOKJES. DOOR OP IEDER KRUISJE EEN SPOOK TE STEMPELEN, OEFENDEN ZIJ ZO DE 1-1 RELATIE |
WE DEDEN EEN GEK SPELLETJE WAARMEE DE KLEUREN GEOEFEND WERDEN, MAAR OOK ONZE HAND-OOG COORDINATIE |
NA HET GOOIEN MET DE KLEURENDOBBELSTEEN PROBEERDEN WE ZO SNEL WE KONDEN HET SPOOKJE TE VANGEN MET DEZELFDE KLEUR. |
ALLE SPOOKJES WERDEN ZO GEVANGEN EN VEILIG OPGEBORGEN |
ALLEEN DEZE SPOOKJES HEBBEN WIJ EEN HEEL JAAR LANG IN ONZE KLAS! π WE SPEELDEN HET VERHAAL VAN JOACHIM EEN BEETJE NA EN OEFENDEN OOK ZO WEER DE RUIMTELIJKE BEGRIPPEN. EEN SPOOK IN HET BED |
EEN SPOOK ONDER HET BED |
EEN SPOOKJE ACHTER HET GORDIJN |
EN NOG EEN ANDER SPOOKJE ACHTER DE DEUR DAT VONDEN DE KLEUTERS ECHT WEL HILARISCH OM TE DOEN. GELUKKIG HADDEN WE VEEL 'SPOKENLAKENS' IN ONS KLASJE. |
EN ALS HET NIET LUKT MET DE PINCET, DAN NEMEN WE ZE MET ONZE HANDJES! |
OOK VAN KLEI MAAKTEN WIJ DIKKE, ZWARTE SPINNEN. |
WE ROLDEN POOTJES EN LEGDEN DIE BIJ IEDER STIPJE ZODAT DE SPIN 8 POOTJES HAD. ( FIJNE MOTORIEK EN 1-1 RELATIE OEFENEN ) |
GELUKKIG GEEN ECHTE... π·π·π· |
WE LEGDEN SPINNETJES IN ONS FLESJE. TELKENS DRIE ( TELLEN TOT 3 EN EVENVEEL NEMEN ) |
DAARNA VULDEN WE DE FLESJES MET WATER EN GAVEN DAT EEN KLEURTJE DOOR ER ZIJDEPAPIER AAN TOE TE VOEGEN |
NOG WAT GLITTERS EN STERRETJES ERBIJ... |
NU ALLEEN NOG DE DOP VASTKLEVEN EN ONZE SENSO-MOTORISCHE FLES IS KLAAR. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten